Beste vrienden en vriendinnen van Geotechniek,
Jullie zijn al een tijdje bezig met het opzetten en inrichten van deze community site. HELP!
Als je binnen de afdeling Geotechniek blijft, zijn er een aantal plaatsen waar je informatie e.d. kwijt kan: Berichten, Forum en Projecten. Mijn vraag aan jullie is, waar zet je nou wat?
Stel je wilt via deze community site een vergadering voorbereiden. Op de agenda staan punten over uitwisseling van gegevens en feiten, er staat een discussie op stapel over bv nut en noodzaak van de afdeling Geotechniek binnen KIVI, een begroting en een jaarverslag en nog andere interessante onderwerpen.
Kan je de community site gebruiken voor dit soort onderwerpen en hoe doe je dat dan?
Daarnaast heb je wellicht leden binnen de afdeling die een controversieel onderwerp willen bespreken. Er is al de nodige informatie en achtergrond onderzoek gepleegd, hoe doe je dat dan m.b.v. deze site.
Ik hoop dat jullie meedenken,
Groet,
Dick Kraaijenbrink, lid Ledenraad van het KIVI
Beste Dick,
Bedankt voor jouw waardevolle input. We zijn nog niet gewend om op het Forum te kijken, omdat deze nog niet vaak wordt gebruikt. Vandaar dat ik jouw bericht nu pas lees. Je hebt een zeer goed punt! Mijn voorstel zou zijn om een korte uitleg/handleiding voor het gebruik van de site hier in het forum te plaatsen. Ik leg dit vandaag voor aan onze redacteur Armand en het bestuur en kom hier op terug. Ter informatie: we zijn het afgelopen jaar vooral bezig geweest om technish een aantal nieuwe functionaliteiten in te (laten) bouwen, zoals o.a. artikelen en de kennispagina’s. Omdat we bij aanpassingen die we als afdeling wensen afhankelijk zijn van een KIVI breed systeem, heeft dit in verhouding erg veel tijd gekost. Nu de aanpassingen onlangs zijn doorgevoerd kunnen we de community gaan voeden. Een aantal artikelen van het vakblad Geotechniek zijn inmiddels geplaatst als test. Geonet kan nu ook worden overgehaald naar de Kennispagina’s.
Groet, Auke
Dag Auke,
Om het even helder te maken, ik ben geen geotechnoloog. Ik heb vanuit de Ledenraad in de begeleidingscommissie gezeten om de pilots op te zetten en te begeleiden. Jullie waren toen al actief, dus vandaar nu even het contact.
Vanuit de Ledenraad zijn we namelijk bezig met het opzetten van een community, de KIVI Ledenraad Community. En ik loop tegen zaken aan, waarvan ik hoopte dat jullie daar al hadden over nagedacht. Vandaar mijn Forum bericht.
De (besloten) KIVI Ledenraad Community is dit voorjaar gestart. Ik heb een handleiding gemaakt om überhaupt te kunnen starten (de leden binnen de Ledenraad zijn waarschijnlijk veel digibeter dan de leden bij jullie, dus ik probeer op ‘Nijntje’ niveau e.e.a. te vertellen).
Vervolgens zijn we bezig met een “droge” handleiding te maken waarin wordt beschreven wanneer je ‘Berichten’, ‘Forum’ en ‘Projecten’ gebruikt. En tot slot een handleiding van hoe wij leden van de Ledenraad gebruik kunnen maken van de Community.
Dit lezende herken je natuurlijk mijn Forum bericht. Wij zijn (ook) zoekende.
Volgens mij kunnen we elkaar wel helpen.
Groet,
Dick
Bezoekadres:
Prinsessegracht 23
2514 AP Den Haag
Postadres:
Postbus 30424
2500 GK Den Haag
E-mail: info@kivi.nl
Telefoon: 070 3919 900
Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) is de beroepsvereniging van ingenieurs in Nederland. Alle ingenieursdisciplines zijn vertegenwoordigd binnen KIVI.
Loop je ergens tegenaan, heb je uitleg nodig, kijk dan eerst op de Ondersteuningspagina.
Vind je een probleem, heb je een tip of is er uitleg nodig, laat het ons weten!
Dit kan via het feedback-formulier.
Je moet wel een geregistreerd gebruiker zijn van dit platform. Dat is overigens volledig gratis.
Wat zou jij nog toegevoegd willen zien op onze site?
Meer content over Industrieel Ontwerp en Big Data
of is juist Civiele techniek jouw ding?!