Ik zou het fijn vinden als gebruiker als er volgende functionaliteiten nog komen:
1. Geotechniek splitsen in subgroepen (als dat kan) bv. (paalsystemen, damwanden, uitvoering, etc.) –> en je het volgt/lid bent als je interesse hebt
* Hieronder vallen dan de (artikel/nieuws/blog etc.)
2. Het aansluiten van het platform aan de Geotechniek-blad als dat mogelijk is (?)
3. Het aansluiten van het platform aan de Ingenieurs blad als dat mogelijk is (?)
4. Misschien de mogelijkheid om bepaalde normen door dit platform te kunnen raadplegen (?)
– dat je eea aan comments/opinie/projecten kan liken bv?
Kunnen we kijken naar de volgende onderdelen? Ik weet niet of alles mogelijk is, maar daar dan hebben we iets om over na te denken.
– Foto upload functie. waarbij je laagdrempelig foto’s van projecten kan uploaden. (instagram-achtig)
– Projectenkaart? waar iedereen vrijblijvend grote en kleine projecten kan plaatsen. (GIS) Locatie, eventueel foto en beschrijving?
– Bedrijvenoverzicht met kennis en kunde. waarin verschillende bedrijven hun expertise kunnen aangeven? misschien inclusief matrixvorm
Een aantal goede ideeën Rob. Ik kwam “even” in de groep Geotechniek kijken om te ervaren hoe jullie met de community omgaan.
Wat mij betreft houden we de suggesties centraal in beeld.
Op mijn vakgebied “Maintenance” hebben we de 20 leden nog niet bereikt.
Belangrijk is om een goede basis te hebben, robuust, flexibel en schaalbaar, daarbij kleinschalig beginnen.
Om vervolgens de USP en toegevoegde waarde van de community uit te dragen naar steeds meer mensen.
2 talig website (NL en ENG)
An idea to improve the platform would be to make it in English. This can attract also the community of international engineers in the NL. Therefore, an incentive for people to post and write in English would be a good start.
– Plug-in for sharing news articles.
– Overview of Quick links to other relevant pages/platforms. Like ISSMGE, Dinoloket, other nice website that contain relevant sources for geotechnical information.
– A calendar with all events / seminars / tours? (which can be synced with google / outlook)
Good one!
Some suggestions from my part:
When opening an article the only way to get back to the group is to use the previous button on your explorer (or go to the homepage), i prefer to have a trace on top so that people are aware where they are and so that they can easily navigate through pages/groups/articles.
For each article, news or project-item i think it’s good to add the author as well (picture + author’s name).
For articles i think we need to have a few guidelines. Maybe when creating a new page we can have a format? For example:
Title, Date, Author, keywords (min. of 3)
This will add to the readability.
Bezoekadres:
Prinsessegracht 23
2514 AP Den Haag
Postadres:
Postbus 30424
2500 GK Den Haag
E-mail: info@kivi.nl
Telefoon: 070 3919 900
Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) is de beroepsvereniging van ingenieurs in Nederland. Alle ingenieursdisciplines zijn vertegenwoordigd binnen KIVI.
Loop je ergens tegenaan, heb je uitleg nodig, kijk dan eerst op de Ondersteuningspagina.
Vind je een probleem, heb je een tip of is er uitleg nodig, laat het ons weten!
Dit kan via het feedback-formulier.
Je moet wel een geregistreerd gebruiker zijn van dit platform. Dat is overigens volledig gratis.
Wat zou jij nog toegevoegd willen zien op onze site?
Meer content over Industrieel Ontwerp en Big Data
of is juist Civiele techniek jouw ding?!