ISO 55000 Assetmanagement voor gebouwen zinvol?

Gebouwenonderhoud is niet interessant om groots te organiseren volgens ISO 55000.

Althans, dat is de mening van veel ervaringsdeskundigen.

Ik sluit me hierbij aan en ben benieuwd in hoeverre aspecten uit de ISO 55000 Assetmanagement zijn over te nemen in gebouwenonderhoud.

Uw mening verneem ik graag, in deze community of tijdens een van de sessies Gebouwenonderhoud 2021. Meer info over de sessies kunt u hier vinden op de KIVI site.

Eén reactie

  1. Ik zie wel een plaats voor e.o.a. gebouw paspoort, welk vermeldt het energie gebruik a.d.h.v. een label of een EED, het niveau van onderhoud (houdende aan een NEN 2767 MJOP?) o.i.d. en gebruik van duurzame materialen daarbij (BOEI?) en het bijhouden van materialen en hoeveelheden, uitbreidingen (m2/m3), veranderingen, kadaster gegevens, alle tekeningen etc. Alles in digitale vorm opgeslagen. Daarmee kunnen adviseurs, aannemers, makelaars veel sneller hun werk doen en dus goedkoper omdat ze niet altijd terplekke hoeven te komen kijken. Maar of daar ook weer een classificatie voor moet komen? Ik denk dat dat pas kan als het een beetje algemeen gehanteerd gaat worden.

Geef een antwoord

Hey engineer (to be)

Wat zou jij nog toegevoegd willen zien op onze site?
Meer content over Industrieel Ontwerp en Big Data
of is juist Civiele techniek jouw ding?!