Om leden van een Community te attenderen op een geposte nieuwe Inhoud met specifieke nieuws zou het fijn zijn dat een beheerder van een community een e-mail bericht naar alle leden van een community kan sturen. Het gaat bijvoorbeeld om een geposte samenvatting van media berichten (met links naar de webpagina’s) van een specifiek thema binnen Duurzame Energie. Op dit moment ziet een Community member nieuwe Inhoud pas als hij/zij naar de community.kivi.nl gaat.
Ik had hiervoor via André vd Sande aanvankelijk om een e-mail-achtige oplossing gevraagd. Voor Forum en Berichten van een Community bestaat een dergelijke functionaliteit al. Iets vergelijkbaars zou ik als beheerder van Duurzame Energie e.a. willen gebruiken om KIVI-leden en niet-leden die zich geabonneerd hebben op de Duurzame Energie Community een kopie van een geposte Inhoud met recente info over Windenergie of NL Energiesysteem te sturen. In feite een Newsletter. Maar het is ook bruikbaar voor een mailing binnen een Community of de agenda van een ALV van een vakafdeling.
De e-mail mag ook een gedeeltelijke kopie zijn van de geposte Inhoud, zolang Community members maar gemeld wordt dat er interessante Inhoud gepost is.
Het lijkt mij trouwens NIET goed dat iedere member van een Community deze optie heeft.
Uit gesprek met Edwin blijkt dat deze functionaliteit sinds kort voor Beheerder van een groep beschikbaar is. Ik ga het een paar keer testen.
Bezoekadres:
Prinsessegracht 23
2514 AP Den Haag
Postadres:
Postbus 30424
2500 GK Den Haag
E-mail: info@kivi.nl
Telefoon: 070 3919 900
Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) is de beroepsvereniging van ingenieurs in Nederland. Alle ingenieursdisciplines zijn vertegenwoordigd binnen KIVI.
Loop je ergens tegenaan, heb je uitleg nodig, kijk dan eerst op de Ondersteuningspagina.
Vind je een probleem, heb je een tip of is er uitleg nodig, laat het ons weten!
Dit kan via het feedback-formulier.
Je moet wel een geregistreerd gebruiker zijn van dit platform. Dat is overigens volledig gratis.
Wat zou jij nog toegevoegd willen zien op onze site?
Meer content over Industrieel Ontwerp en Big Data
of is juist Civiele techniek jouw ding?!